Studenckie Międzyuczelniane Warsztaty Urbanistyczne Kraków/Rzeszów 2018
Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej oraz Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie zapraszają na Studenckie Międzyuczelniane Warsztaty Urbanistyczne Kraków/Rzeszów 2018.
Warsztaty odbędą się od 24 do 27 września w Rzeszowie, a od 1 do 4 października w Krakowie. Będą okazją do połączenia wiedzy i umiejętności studentów gospodarki przestrzennej w zakresie m.in. pozyskiwania danych przestrzennych, znajomości i analizy dokumentów planistycznych oraz procedur planistycznych z umiejętnościami analityczno-projektowymi i kreatywnym podejściem studentów architektury i urbanistyki.
- Przewodnim wątkiem warsztatów będzie kultura budowania, czyli najprościej rzecz ujmując, taki rodzaj myślenia i projektowania budynków i przestrzeni, który skutkuje harmonijnym, technologicznie zaawansowanym i przyjaznym środowisku naturalnemu otoczeniem, a także architekturą o wysokich walorach funkcjonalnych, estetycznych – tłumaczy dr inż. arch. Anna Martyka, asystent ZPAiGI Wydziału Budownictwa Inżynierii Środowiska i Architektury.
Opracowane przez studentów koncepcje, jako rodzaj inspiracji zostaną przesłane do odpowiednich jednostek urzędu miasta. W późniejszym terminie planowana jest także ekspozycja prac studenckich na macierzystych uczelniach.
W ramach organizowanych warsztatów studenci będą mieli możliwość udziału w badaniach terenowych, analizie urbanistycznej obszaru opracowania (m.in. infrastruktura komunikacyjna, układ urbanistyczny), analizie uwarunkowań planistycznych, rozpoznaniu potencjału miejsca, studiach przypadków, czy propozycjach rozwiązań uwzględniających współczesne tendencje projektowe w urbanistyce i architekturze.
Kursy prowadzone będą w formule eksperckiej i przewidują spotkania z zaproszonymi specjalistami, w tym: architektami, urbanistami, planistami, urzędnikami.